Co można wliczyć w koszty prowadzenia biura?

Prowadzenie przedsiębiorstwa wiąże się z dużymi kosztami. Właśnie dlatego właściciele firm starają się znaleźć takie rozwiązania, które pozwolą im zoptymalizować wydatki czy zaoszczędzić. Jedną z częściej wykorzystywanych metod jest wliczanie wydatków w koszty prowadzenia biura, czyli koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, zachowania lub zabezpieczenia ich źródła, co nierzadko pozwala na odliczenie VAT. Które wydatki można wliczyć w koszty?

Biuro, czyli podstawowy koszt związany z prowadzeniem działalności 

Jedną z pierwszych kwestii, którymi zajmują się osoby zakładające działalność, jest poszukiwanie biura do wynajęcia. Warto wiedzieć, że można je wliczyć w koszty prowadzenia firmy niezależnie od tego, czy jest wynajęte, czy kupione. Mowa tutaj przede wszystkim o następujących kosztach:

– czynsz,

– opłaty za media,

– opłaty za Internet.

Należy jednak podkreślić, że aby to zrobić, rachunki muszą być wystawione na prowadzoną działalność gospodarczą. Obok samochodu, maszyn czy komputerów zaliczamy je do tak zwanych środków trwałych, które w pierwszym roku prowadzenia firmy pozwalają na zapłacenie bardzo małego podatku albo niezapłacenie go w ogóle.

 

Co jeszcze można wliczyć w koszty prowadzenia biura? 

Kolejnym elementem, który można wliczyć w koszty prowadzenia biura, jest kupno mebli biurowych, a nawet akcesoriów takich jak na przykład długopisy czy papier do drukarki. Sprzęt elektroniczny i oprogramowanie wykorzystywane do codziennej pracy również można do nich zaliczyć. Chodzi tutaj przede wszystkim o komputery, drukarki, telefony komórkowe, oprogramowanie antywirusowe czy program do wystawiania faktur.

Warto jednak zachować umiar i ograniczyć zakupy do niezbędnych przedmiotów, ponieważ w innym przypadku przedsiębiorca może wzbudzić podejrzenia urzędu skarbowego. W koszty prowadzenia biura mogą być też wliczone usługi telekomunikacyjne, na przykład abonament telefoniczny. Co ważne, mogą to być też wydatki na rozmowy telefoniczne typu prepaid, jednak w tym przypadku ważne jest, aby pamiętać o fakturach od sprzedawców doładowania.