Gdy nasza firma będzie znajdowała się na pewnym etapie rozwoju, wtedy warto rozważyć przejście z wynajmowania lokalu użytkowego na biura na zakup lokalu na biuro. To rozwiązanie da nam większą kontrolę nad nieruchomością oraz pozwoli dostosować biuro do naszych potrzeb. Ponadto własna nieruchomość to również świetna lokata kapitału – ceny domów, mieszkań i budynków stale rosną i nic nie wskazuje na to, że miałoby się to zmienić. Zakup nieruchomości pozwoli nam również ochronić się przed skutkami inflacji. Jeśli zdecydowałeś się na zakup lokalu na biuro, dowiedz na co powinieneś szczególnie zwrócić uwagę.
Ważne kryteria przy zakupie lokalu na biuro
Zwróć uwagę na:
- lokalizację – warto, aby biuro, które kupujemy pozwalało na łatwy dojazd zarówno samochodem, jak i komunikacją publiczną. Dobra lokalizacja to duże ułatwienie zarówno dla naszych pracowników, jak i klientów firmy, z którymi będziemy się spotykać;
- powierzchnię – powinna być dostosowana do rodzaju prowadzonej działalności, skali zatrudnienia naszej firmy i planów rozwoju. Jeśli w tej chwili potrzebujemy mniejszego biura i tak warto rozważyć zakup większej nieruchomości – wtedy część, z której nie korzystamy, będziemy mogli podnająć;
- dostępność dla osób z niepełnosprawnościami – dziś każda firma powinna brać ten element pod uwagę. Sprawdź podjazdy, windy, ułatwienia dla mających trudność w poruszaniu;
- sąsiedztwo – ciężko prowadzi się działalność gospodarczą w miejscach, gdzie nie czujemy się bezpiecznie. Dlatego przed zakupem nieruchomości warto zrobić rekonesans sąsiedztwa;
- garaże i możliwości zaparkowania samochodu;
- wyposażenie i stan techniczny – jeśli nie chcemy władować w remont biura majątku, warto rozważyć zakup takiego, które jest po remoncie i ma wszystkie udogodnienia oraz potrzebne instalacje;
- cenę i jej stosunek do jakości – sprawdź, jak kształtują się ceny nieruchomości w okolicy i nie przepłacaj. Warto też negocjować, być może sprzedający jest gotowy zejść trochę z pierwotnej ceny.