Jesteś o krok od podpisania umowy najmu? Nawet jeśli udało Ci się znaleźć lokal odpowiedniej wielkości i w pożądanej lokalizacji, pamiętaj, by przed odebraniem kluczy dokładnie mu się przyjrzeć. Przy wydaniu przedmiotu najmu trzeba zachować czujność, gdyż nierzadko to, co na pierwszy rzut oka wydaje się w porządku, po przyjrzeniu się wcale takie być nie musi. Na co warto zwrócić uwagę przed wynajmem biura? Poznaj nasze wskazówki i nie daj się oszukać nieuczciwym właścicielom lokali do wynajęcia.
Zwróć uwagę na standard lokalu
Tuż przed odebraniem przedmiotu najmu, dokładnie obejrzyj lokal, który chcesz wynająć. Zdjęcia przesyłane przez właścicieli nie zawsze odzwierciedlają rzeczywisty standard. Wynajmujący nierzadko starają się też zakamuflować pewne mankamenty, które dają się we znaki dopiero po pewnym czasie użytkowania biura. Miej się na baczności, szczególnie jeśli wynajmowana przestrzeń ma stać się wizytówką Twojej firmy. Lepiej więc sprawdź stan podłóg, ścian, sanitariów i instalacji.
Przyjrzyj się wyposażeniu
Jeśli interesuje Cię w pełni wyposażone biuro do wynajęcia, przed odebraniem kluczy, oceń stan i kompletność wyposażenia. Zwróć uwagę na to, czy dostępne meble nie są poniszczone oraz, czy zastane sprzęty działają właściwie. Te niesprawne zapewne do niczego Ci się nie przydadzą, a mogą jedynie generować dodatkowe koszty lub niepotrzebnie zajmować miejsce.
Nie bój się pytać
Pamiętaj, że kto pyta, nie błądzi. Jeśli masz wątpliwości, czy dany lokal się sprawdzi, poszukaj odpowiedzi w sieci. Poczytaj opinie, popytaj sąsiadów i rozejrzyj się po okolicy. Śmiało stawiaj też pytania wynajmującemu. Rób to zwłaszcza wtedy, kiedy w umowie pojawiają się niejasne dla Ciebie zapisy lub zauważysz pewne nieprawidłowości dotyczące stanu nieruchomości.